NewCelica.org Forum banner

Zachte turbo 1zzfe - Help me bouwen met betrouwbaarheid

10K views 6 replies 4 participants last post by  Joebarr88  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik lees deze forums al een aantal jaren, maar dit is de eerste keer dat ik post, omdat ik eindelijk dicht bij het kopen van een turbo kit ben.
Mag ik de veteranen vragen om mijn geplande build te beoordelen?
Ik heb de FAQ's gelezen, maar er zijn een paar details waarover ik opheldering nodig heb.

Mijn auto:
VK
2001 1zzfe
130.000 mijl. Geen olieverbruik.
Tandriemkitwissel moet nog gebeuren. Compressietest moet nog gebeuren.
Heb al PowerFC (IHE-kaart) Geen commander (omdat ik nooit van plan ben om met instellingen te rommelen, dat laat ik over aan een tuner)
BC Racing schroefsets
225/45/17 banden

Te kopen:
MWR turbo kit of TKC turbo kit
Competition Clutch ST2 Street
Glowshift Digital Wideband A/F sensor, Boost, Oliedruk
PB Remmen

Mijn doel:
220whp/260bhp
turbo om in te trappen rond 3500 tpm (niet in het rood draaien van auto's, daarom ben ik niet geĂŻnteresseerd in 2zzge swap)
Dit is een dagelijkse bestuurder en ik zal geen enkele vorm van racen doen. Zal voornamelijk worden gebruikt om wat stoom af te blazen op de snelweg of om een ​​clown/gevaarlijke bestuurder snel en veilig in te halen.

Hier zijn de vragen die ik heb:

Welke turbo kit moet ik kopen?
De MWR-site zegt dat de TKC-kit goedkoop is en niet zo betrouwbaar als die van hen. Maar toen heb ik op forums gelezen dat MWR onvolledig is en extra werk nodig heeft om het te monteren. Kan iemand bevestigen welke ik moet kiezen als ik betrouwbaarheid wil?

Stanglagers?
Zowel de TKC- als de MWR-sites zeggen dat de motor standaard kan blijven bij 220whp, maar als je door forums bladert, hebben mensen het er altijd over om stanglagers te vervangen? Moet ik stanglagers vervangen?

Moroso oliepan?
Is dit een leuke toevoeging of is het noodzakelijk? Het wordt in geen enkele kit genoemd als noodzakelijk, maar veel berichten zeggen dat het zo is.
Kan de standaard oliepan worden gebruikt zoals hij is (zonder aanpassingen eraan te maken), aangezien het een soft turbo is, of moet ik Moroso nemen?

Thermische coating van TKC?
Is dit een gimmick? Het wordt niet aangeboden op MWR-kits. Moet ik het krijgen als ik een oude 130k-motor gebruik?

Meters?
Zijn de 3 meters die ik heb geselecteerd de beste om te monitoren? Even ter info: ik kan er maar 3 hebben (om in de middenbak te plaatsen waar ze verborgen zijn). Als ze blootliggen en mensen beseffen dat mijn auto turbo'ed is, wordt hij gestolen).

Brandstofpomp?
Ik heb vaak gelezen dat mensen deze hebben verwisseld voor betrouwbaarheid (maar geen verduidelijking of dit inclusief soft turbo's is).
Nogmaals, geen van beide kits vermeldt dit als nodig. Zal de standaard brandstofpomp betrouwbaar zijn bij 220whp?
Ik heb de AEM 320lph pomp overwogen, maar wilde geen geld verspillen als het niet nodig is.

Bedankt voor uw tijd.

Groeten,
Maz

#4 ·
Hallo allemaal,

Ik lees deze forums al een aantal jaren, maar dit is de eerste keer dat ik post omdat ik eindelijk dicht bij het kopen van een turbo kit ben.
Mag ik de veteranen vragen om mijn geplande build te beoordelen?
Ik heb de FAQ's gelezen, maar er zijn een paar details waarover ik opheldering nodig heb.

Mijn auto:
VK
2001 1zzfe
130.000 mijl. Geen olieverbruik.
Tandriemkitwissel moet nog gebeuren. Compressietest moet nog gebeuren.
Heb al PowerFC (IHE-kaart) Geen commander (omdat ik nooit van plan ben om met de instellingen te knoeien, dat laat ik over aan een tuner shop)
BC Racing schroefsets
225/45/17 banden

Te kopen:
MWR turbo kit of TKC turbo kit
Competition Clutch ST2 Street
Glowshift Digital Wideband A/F sensor, Boost, Oliedruk
PB remmen

Mijn doel:
220whp/260bhp
turbo moet rond 3500 tpm inschakelen (niet in het rood draaien van auto's, daarom ben ik niet geĂŻnteresseerd in 2zzge swap)
Dit is een dagelijkse bestuurder en ik zal geen enkele vorm van racen doen. Zal voornamelijk worden gebruikt om wat stoom af te blazen op de snelweg of om een clown/gevaarlijke bestuurder snel en veilig in te halen.

Hier zijn de vragen die ik heb:

Welke turbo kit moet ik kopen?
De MWR-site zegt dat de TKC-kit goedkoop is en niet zo betrouwbaar als die van hen. Maar toen heb ik op forums gelezen dat MWR onvolledig is en extra werk nodig heeft om hem te monteren. Kan iemand bevestigen welke ik moet kiezen als ik betrouwbaarheid wil?

Stanglagers?
Zowel de TKC- als de MWR-sites zeggen dat de motor standaard kan blijven op 220whp, maar als je door forums bladert, hebben mensen het altijd over het vervangen van stanglagers? Moet ik stanglagers vervangen?

Moroso oliepan?
Is dit een leuke toevoeging of is het noodzakelijk? Het wordt in geen enkele kit genoemd als noodzakelijk, maar veel berichten zeggen dat het zo is.
Kan de standaard oliepan worden gebruikt zoals hij is (zonder aanpassingen te maken) omdat het een soft turbo is of moet ik Moroso nemen?

Thermische coating van TKC?
Is dit een gimmick? Het wordt niet aangeboden op MWR-kits. Moet ik het krijgen als ik een oude 130k-motor gebruik?

Meters?
Zijn de 3 meters die ik heb geselecteerd de beste om te monitoren? Even ter info, ik kan er maar 3 hebben (om in de middenbak te plaatsen waar ze verborgen zijn). Als ze bloot komen te liggen en mensen beseffen dat mijn auto turbo'ed is, wordt hij gestolen).

Brandstofpomp?
Ik heb vaak gelezen dat mensen deze hebben vervangen voor betrouwbaarheid (maar geen opheldering of dit inclusief soft turbo's is).
Nogmaals, geen van beide kits vermeldt dat dit gedaan moet worden. Zal de standaard brandstofpomp betrouwbaar zijn bij 220whp?
Ik heb de AEM 320lph pomp overwogen, maar wilde geen geld verspillen als het niet nodig is.

Bedankt voor je tijd.

Groeten,
Maz
Er valt hier veel uit te pakken... gooi je term soft turbo gewoon weg. Je turbo't je auto, je gaat gewoon niet veel boost geven. Tenminste in het begin.

Qua eenvoud en geld is de tkc turbo kit prima, coating is niet nodig, het is meer voor de looks imo, dat gezegd hebbende, het brengt wel meer warmte in de turbo waardoor hij iets sneller opspoelt. Je zult geen verschil merken.

Je kunt de standaard pan gebruiken, maar je ZULT je oliepan moeten aanpassen voor de olieafvoer van de turbo.

Stanglagers zijn een slijtageonderdeel en ik zou het aanraden als je je er prettig bij voelt.

Verander zeker de brandstofpomp en je hebt een brandstofregelaar nodig. Hoe meer boost, hoe meer brandstof je nodig hebt. Zonder zul je afvallen, wat slecht is.

Realistisch gezien is de enige extra meter die je nodig hebt een afr, maar als je er 3 wilt, zou ik olietemp, boost en een wideband kiezen. Gebruik een aem wideband uego, ga hier niet goedkoop mee om. Ik heb 5 meters op mijn setup, maar ik ga all out. (Boost, afr, koelvloeistoftemp, olietemp en druk)

Je auto zal duidelijk turbo'ed zijn vanwege de tkc intercooler die duidelijk zichtbaar is door de grillbescherming. Deze intercooler is vrij klein en je zult hem en de condensor erachter duidelijk kunnen zien, dus mensen met enig gezond verstand zullen weten wat het is. De mwr turbo kit is anders omdat hij een grote koeler gebruikt die veel meer ruimte in beslag neemt en je zult er niets achter kunnen zien.

2000 GTS Turbo

#5 ·
Bedankt MXAustin.

Ik heb de term "zacht" alleen gebruikt omdat ik hem op deze forums heb zien rondzwerven voor turbo's rond de 6-8 psi, waarvan ik vermoed dat dit is wat mijn build zal zijn om 220 whp te bereiken.

Dus, oliepan is er alleen om de turbo te drainen? D.w.z. onderhoudswerkzaamheden en niets te maken met prestaties/motorveiligheid terwijl hij draait?

Geen rekening gehouden met een brandstofdrukregelaar. Werkt elke of is er een specifieke prestatie-regelaar nodig? Eventuele links?