Hallo allemaal,
Ik lees deze forums al een aantal jaren, maar dit is de eerste keer dat ik post, omdat ik eindelijk dicht bij het kopen van een turbo kit ben.
Mag ik de veteranen vragen om mijn geplande build te beoordelen?
Ik heb de FAQ's gelezen, maar er zijn een paar details waarover ik opheldering nodig heb.
Mijn auto:
VK
2001 1zzfe
130.000 mijl. Geen olieverbruik.
Tandriemkitwissel moet nog gebeuren. Compressietest moet nog gebeuren.
Heb al PowerFC (IHE-kaart) Geen commander (omdat ik nooit van plan ben om met instellingen te rommelen, dat laat ik over aan een tuner)
BC Racing schroefsets
225/45/17 banden
Te kopen:
MWR turbo kit of TKC turbo kit
Competition Clutch ST2 Street
Glowshift Digital Wideband A/F sensor, Boost, Oliedruk
PB Remmen
Mijn doel:
220whp/260bhp
turbo om in te trappen rond 3500 tpm (niet in het rood draaien van auto's, daarom ben ik niet geĂŻnteresseerd in 2zzge swap)
Dit is een dagelijkse bestuurder en ik zal geen enkele vorm van racen doen. Zal voornamelijk worden gebruikt om wat stoom af te blazen op de snelweg of om een ​​clown/gevaarlijke bestuurder snel en veilig in te halen.
Hier zijn de vragen die ik heb:
Welke turbo kit moet ik kopen?
De MWR-site zegt dat de TKC-kit goedkoop is en niet zo betrouwbaar als die van hen. Maar toen heb ik op forums gelezen dat MWR onvolledig is en extra werk nodig heeft om het te monteren. Kan iemand bevestigen welke ik moet kiezen als ik betrouwbaarheid wil?
Stanglagers?
Zowel de TKC- als de MWR-sites zeggen dat de motor standaard kan blijven bij 220whp, maar als je door forums bladert, hebben mensen het er altijd over om stanglagers te vervangen? Moet ik stanglagers vervangen?
Moroso oliepan?
Is dit een leuke toevoeging of is het noodzakelijk? Het wordt in geen enkele kit genoemd als noodzakelijk, maar veel berichten zeggen dat het zo is.
Kan de standaard oliepan worden gebruikt zoals hij is (zonder aanpassingen eraan te maken), aangezien het een soft turbo is, of moet ik Moroso nemen?
Thermische coating van TKC?
Is dit een gimmick? Het wordt niet aangeboden op MWR-kits. Moet ik het krijgen als ik een oude 130k-motor gebruik?
Meters?
Zijn de 3 meters die ik heb geselecteerd de beste om te monitoren? Even ter info: ik kan er maar 3 hebben (om in de middenbak te plaatsen waar ze verborgen zijn). Als ze blootliggen en mensen beseffen dat mijn auto turbo'ed is, wordt hij gestolen).
Brandstofpomp?
Ik heb vaak gelezen dat mensen deze hebben verwisseld voor betrouwbaarheid (maar geen verduidelijking of dit inclusief soft turbo's is).
Nogmaals, geen van beide kits vermeldt dit als nodig. Zal de standaard brandstofpomp betrouwbaar zijn bij 220whp?
Ik heb de AEM 320lph pomp overwogen, maar wilde geen geld verspillen als het niet nodig is.
Bedankt voor uw tijd.
Groeten,
Maz
Ik lees deze forums al een aantal jaren, maar dit is de eerste keer dat ik post, omdat ik eindelijk dicht bij het kopen van een turbo kit ben.
Mag ik de veteranen vragen om mijn geplande build te beoordelen?
Ik heb de FAQ's gelezen, maar er zijn een paar details waarover ik opheldering nodig heb.
Mijn auto:
VK
2001 1zzfe
130.000 mijl. Geen olieverbruik.
Tandriemkitwissel moet nog gebeuren. Compressietest moet nog gebeuren.
Heb al PowerFC (IHE-kaart) Geen commander (omdat ik nooit van plan ben om met instellingen te rommelen, dat laat ik over aan een tuner)
BC Racing schroefsets
225/45/17 banden
Te kopen:
MWR turbo kit of TKC turbo kit
Competition Clutch ST2 Street
Glowshift Digital Wideband A/F sensor, Boost, Oliedruk
PB Remmen
Mijn doel:
220whp/260bhp
turbo om in te trappen rond 3500 tpm (niet in het rood draaien van auto's, daarom ben ik niet geĂŻnteresseerd in 2zzge swap)
Dit is een dagelijkse bestuurder en ik zal geen enkele vorm van racen doen. Zal voornamelijk worden gebruikt om wat stoom af te blazen op de snelweg of om een ​​clown/gevaarlijke bestuurder snel en veilig in te halen.
Hier zijn de vragen die ik heb:
Welke turbo kit moet ik kopen?
De MWR-site zegt dat de TKC-kit goedkoop is en niet zo betrouwbaar als die van hen. Maar toen heb ik op forums gelezen dat MWR onvolledig is en extra werk nodig heeft om het te monteren. Kan iemand bevestigen welke ik moet kiezen als ik betrouwbaarheid wil?
Stanglagers?
Zowel de TKC- als de MWR-sites zeggen dat de motor standaard kan blijven bij 220whp, maar als je door forums bladert, hebben mensen het er altijd over om stanglagers te vervangen? Moet ik stanglagers vervangen?
Moroso oliepan?
Is dit een leuke toevoeging of is het noodzakelijk? Het wordt in geen enkele kit genoemd als noodzakelijk, maar veel berichten zeggen dat het zo is.
Kan de standaard oliepan worden gebruikt zoals hij is (zonder aanpassingen eraan te maken), aangezien het een soft turbo is, of moet ik Moroso nemen?
Thermische coating van TKC?
Is dit een gimmick? Het wordt niet aangeboden op MWR-kits. Moet ik het krijgen als ik een oude 130k-motor gebruik?
Meters?
Zijn de 3 meters die ik heb geselecteerd de beste om te monitoren? Even ter info: ik kan er maar 3 hebben (om in de middenbak te plaatsen waar ze verborgen zijn). Als ze blootliggen en mensen beseffen dat mijn auto turbo'ed is, wordt hij gestolen).
Brandstofpomp?
Ik heb vaak gelezen dat mensen deze hebben verwisseld voor betrouwbaarheid (maar geen verduidelijking of dit inclusief soft turbo's is).
Nogmaals, geen van beide kits vermeldt dit als nodig. Zal de standaard brandstofpomp betrouwbaar zijn bij 220whp?
Ik heb de AEM 320lph pomp overwogen, maar wilde geen geld verspillen als het niet nodig is.
Bedankt voor uw tijd.
Groeten,
Maz