NewCelica.org Forum banner
Status
Not open for further replies.
81 - 94 of 94 Posts
Rdzeń nagrzewnicy nadal ma w sobie bloki powietrza, więc rdzeń się nie nagrzewa.

Musisz odpowietrzyć układ chłodzenia przy wyłączonej nagrzewnicy, aby obciążyć blok silnika, aby szybko się nagrzał i otworzył termostat oraz pompę płynu chłodzącego, aby przepompować płyn chłodzący z chłodnicy do bloku silnika.

Po odpowietrzeniu całego powietrza włącz nagrzewnicę, aby sprawdzić, czy jest gorąca. Jeśli się nie nagrzewa, w płynie chłodzącym nadal znajdują się kieszenie powietrzne lub występują wycieki lub zatory, które uniemożliwiają nagrzanie rdzenia przez gorący płyn chłodzący.
 
Aby szybciej zrzucić płyn chłodniczy

Włącz ogrzewanie kabiny, aby otworzyć rdzeń nagrzewnicy.

Łatwiej i szybciej jest otworzyć wąż wylotowy chłodnicy na dole.

Z tyłu, na dole, na środku bloku silnika, poniżej kolektora wydechowego znajduje się również korek spustowy bloku silnika. Jeśli podniesiesz samochód o 6 cali i wpełzniesz pod spód, powinieneś mieć do niego dostęp. Po otwarciu obu spustów większość starego płynu chłodniczego zostanie spuszczona z samochodu.

Samochód powinien być podniesiony na solidnych stojakach lub klockach, a nie na podnośnikach, aby się nie zawalił i nie leżał płasko na twarzy.
 
3 łatwe spusty do usunięcia płynu chłodzącego silnik

Ustaw sterowanie nagrzewnicą kabiny w pozycji WŁ.

Otwórz korek na górze białej plastikowej butelki zbiornika na górze chłodnicy.

Umieść duży karton z wyściółką z worka na śmieci pod chłodnicą, a następnie blokiem silnika, aby zebrać zużyty płyn chłodzący.

1. Otwórz wąż wylotowy chłodnicy po stronie pasażera. Użyj imadła lub szczypiec, aby przytrzymać zacisk otwarty, aby go przesunąć. Spowoduje to spuszczenie około 1 galona płynu chłodzącego z chłodnicy.

2. Spuść na dole bloku silnika w pobliżu kolektora wydechowego. Musisz mieć samochód na podnośniku lub podnieść samochód na około 12 cali na solidnych stojakach, aby dostać się pod komorę silnika, aby uzyskać dostęp do tego spustu. Otwórz śrubę 8 mm (lub 10 mm, zapomniałem) na dole. Spowoduje to spuszczenie wszystkiego z bloku silnika, ale to dużo pracy i może nie być konieczne.

Te 2 spusty usuną około 75% płynu chłodzącego wewnątrz bloku silnika i chłodnicy. Nie ma potrzeby uzyskiwania dostępu do zaworu odpowietrzającego chłodnicy po stronie kierowcy, ponieważ jest to zbyt trudne.

Wymień i dokręć wszystkie śruby, a następnie napełnij układ płynem chłodzącym przez plastikowy zbiornik i odpowietrz powietrze. Kup CZERWONY PŁYN CHŁODNICZY TOYOTA 100%, a następnie wymieszaj pół na pół z WODĄ DESTYLOWANĄ. Nie używaj WODY Z KRANU, ponieważ minerały ostatecznie stwardnieją i zablokują przewody chłodnicze.

Lub możesz kupić wstępnie zmieszany CZERWONY PŁYN CHŁODNICZY TOYOTA, droższy. Zawsze mam wstępnie zmieszany płyn chłodniczy i 1 galon wody destylowanej w garażu do uzupełniania w razie potrzeby.

Zawór odpowietrzający chłodnicy na dole chłodnicy, po stronie kierowcy, jest trudny do uzyskania dostępu.

Łatwiej i szybciej jest otworzyć zacisk na dużym czarnym gumowym wężu, około 2,5 cala DIA, na dole chłodnicy, po stronie kierowcy. Zawartość chłodnicy zostanie szybko wyrzucona. Chłodnica mieści tylko około pół galona płynu chłodzącego.

Istnieje również korek spustowy bloku silnika z tyłu dolnej części środkowej części bloku silnika. Jeśli podniesiesz samochód o 6 cali i czołgasz się pod spodem, powinieneś mieć do niego dostęp. Po otwarciu obu spustów większość starego płynu chłodzącego zostanie spuszczona z samochodu.
 
Jak powinna wyglądać część zbiornika przelewowego pod zaworem odpowietrzającym po normalnej jeździe? I / lub kiedy skończysz odpowietrzanie? Próbowałem odpowietrzyć swój i pozostaje pełny, a ostatecznie wydaje się, że z zaworu odpowietrzającego wydobywa się tylko płyn, bez pęcherzyków, które widzę w szyjce zaworu lub w płynie. Ale ta część mojego zbiornika jest prawie cały czas pełna (i poci się trochę po jeździe przez jakiś czas), a jeśli otworzę zawór trochę po ostygnięciu, nadal będzie syczeć i bulgotać z powrotem.
 
Komora odpowietrzająca powinna być cała chłodziwa po prawidłowym odpowietrzeniu. Podczas pracy silnika w normalnej temperaturze powinno być niewiele lub wcale powietrza i tylko trochę płynu chłodzącego wydmuchiwanego z otworu odpowietrzającego.

Cały płyn chłodzący powinien spłynąć do zbiornika poniżej, a wszelkie przepełnienia będą kapać z małego węża z boku zbiornika.

Wygląda na to, że Twój układ chłodzenia nie został prawidłowo odpowietrzony.

Instrukcja Toyoty sugeruje WYŁĄCZENIE nagrzewnicy, spuszczenie płynu chłodzącego z chłodnicy poprzez otwarcie zaworu spustowego motylkowego na dole chłodnicy po stronie kierowcy przez wąż 1 mm w dół przez dolną osłonę, do której trudno się dostać. Szybciej jest otworzyć zacisk na 2-calowym gumowym wężu na dole chłodnicy po stronie pasażera i spuścić go. Spuść również płyn chłodzący w bloku silnika, podnosząc samochód i otwierając śrubę 8 mm na dole bloku, pod kolektorem wydechowym. 95% płynu chłodzącego zostanie spuszczone przez te 2 spusty. Pozostałe 5% prawdopodobnie znajduje się w rdzeniu nagrzewnicy.

Napełnij płynem chłodzącym blok silnika około 7/8 galona przez zbiornik przelewowy. Zbiornik należy odkręcić, odłączyć 2 x 1 mm gumowe węże odpowietrzające. podnieść i umieścić na haku maski, mniej więcej na tej samej wysokości co głowica. Przestań podawać płyn chłodzący do zbiornika, gdy płyn chłodzący zacznie kapać z węża odpowietrzającego lub płyn pozostanie na pełnym zimnym poziomie w zbiorniku. Chłodnica będzie potrzebować około 3/10 galona płynu chłodzącego więcej.

Gdy blok zostanie napełniony, umieść zbiornik z powrotem w miejscu montażu, przykręć go i podłącz 2x 1 mm węże odpowietrzające. Uruchom silnik naprzemiennie między biegiem jałowym a około 3000 obr./min, aż silnik się nagrzeje, włączy wentylator i otworzy termostat i wyśle ​​płyn chłodzący z chłodnicy do bloku silnika. Poczekaj, aż wentylator się zatrzyma. Utrzymuj zbiornik napełniony płynem chłodzącym do pełnego gorącego poziomu. Płyn chłodzący zostanie zassany ze zbiornika do bloku silnika i przepompowany do chłodnicy. Jeśli zbiornik jest pusty, powietrze zostanie zassane do bloku, co wymaga dalszego odpowietrzania. Dodaj resztę 1/3 galona płynu chłodzącego do zbiornika.

Zamknij główną pokrywę i zawór motylkowy. Uruchom silnik naprzemiennie od biegu jałowego do 3000 obr./min co minutę, aby odpowietrzyć powietrze. Ściśnij 2-calowe gumowe węże chłodnicy, aby pomóc. Pęcherzyki powietrza w płynie chłodzącym powinny wydmuchiwać się z węża odpowietrzającego do zbiornika. Gdy w zbiorniku nie będzie już powietrza i/lub pęcherzyków płynu chłodzącego, układ chłodzenia zostanie pozbawiony całego powietrza i odpowietrzanie zostanie zakończone.

Stale monitoruj wskaźnik temperatury silnika. Od czasu do czasu temperatura silnika może gwałtownie wzrosnąć do czerwonej strefy przegrzania. To tylko gorąca kieszeń powietrza przechodząca obok czujnika temperatury. Dla bezpieczeństwa wyłącz silnik, odczekaj 5 minut i uruchom ponownie. Przegrzanie powinno zniknąć. Kontynuuj odpowietrzanie, aż z otworu odpowietrzającego nie wydostaną się już pęcherzyki powietrza i/lub płynu chłodzącego. Zamknij zawór odpowietrzający motylkowy.

Najlepiej zostawić samochód do ostygnięcia na noc. Silnik może wciągać płyn chłodzący w miarę jego chłodzenia. Rano dodaj płyn chłodzący do zimnego, pełnego poziomu w zbiorniku.

Gotowe, ale powinieneś monitorować wskaźnik temperatury silnika i poziom płynu chłodzącego w zbiorniku podczas kilku następnych podróży. Dodaj płyn chłodzący do zbiornika, jeśli poziom spadnie poniżej linii, gdy silnik jest gorący lub zimny. Kiedy układ chłodzenia jest prawidłowo odpowietrzony, poziom płynu chłodzącego znajduje się dokładnie na tych liniach. Nadmiar płynu chłodzącego kapie z boku.

Jeśli temperatura silnika pozostaje w czerwonej strefie przegrzania, masz bardzo poważny problem, który może spowodować pęknięcie bloku silnika. Wyłącz silnik i sprawdź, czy nie ma możliwych blokad przepływu płynu chłodzącego zarówno w bloku silnika, jak i w chłodnicy.

Jeśli silnik się przegrzewa, przewody płynu chłodzącego mogą być zablokowane przez wapń w twardej wodzie. Może być konieczne oczyszczenie i udrożnienie układu chłodzenia za pomocą środków chemicznych rozpuszczających wapń.
 
Tak, wymieniłem termostat i spuściłem płyn z kurka spustowego na dolnej chłodnicy, zanim napełniłem. Podniosłem przód samochodu, zamontowałem zbiornik na zatrzasku maski ze wszystkimi podłączonymi wężami, poprosiłem znajomego, żeby wkręcał silnik z włączonym ogrzewaniem, masowałem wszystkie węże podczas tego. Mój poziom w zbiorniku nie zmienił się zauważalnie i w żadnym momencie mój samochód nie osiągnął ostatniego kreski przed przegrzaniem, czy to podczas odpowietrzania, czy jazdy.

Na początku wydawało się, że wychodzą pęcherzyki i płyn, ale teraz, gdy próbuję, wychodzi tylko płyn. Nie jestem pewien, czy muszę to po prostu robić dalej i pozwalać na wypływ płynu, aż w końcu przestanie się on napełniać w tej komorze. To znaczy, wydaje się, że płyn bez problemu krąży od chłodnicy do bloku i z powrotem.
 
Jeśli tylko płyn chłodniczy wydostaje się z tego 1/4-calowego węża odpowietrzającego do komory, to w układzie nie ma już powietrza.

Jeśli poziom płynu chłodniczego w zbiorniku jest na właściwym poziomie, a temperatura silnika na wskaźniku jest w połowie skali, to układ chłodzenia jest optymalny i skończyłeś.
 
Skończyło się na tym, że wciąż mam bardzo mały wyciek potu z odpływu chłodnicy. Ten kurek to prawdziwy problem, zrobiłem nawet nasadkę z drewna z otworem, żeby móc założyć na niego klucz imbusowy i dokręcić, ale i tak chyba nie wystarczająco mocno. Mam jednak również zapasową chłodnicę.
 
Możesz zobaczyć i obrócić zawór kranika od góry, zdejmując górę skrzynki powietrznej, filtr powietrza, a następnie dół skrzynki powietrznej ze wszystkimi powiązanymi wężami i złączami.

Nagraj film, gdy rozkładasz skrzynkę powietrzną, abyś mógł zapamiętać, gdzie wszystko pasuje. Na dole skrzynki powietrznej znajduje się kilka węży podciśnieniowych, które, jeśli zapomnisz, powodują, że silnik pracuje nierówno. Ta skrzynka powietrzna pasuje dokładnie do bardzo ciasnego miejsca, ale jeśli wystarczająco pomyślisz, zamiast zmuszać lub łamać, można ją wyjąć i złożyć ponownie w około 2 do 3 godzin za pierwszym razem, w zależności od tego, jak jesteś sprytny i pomysłowy. Za drugim razem powinno być o wiele szybciej.

Wygląda na to, że pot mógł być spowodowany zerwanymi gwintami na kraniku. Owiń gwinty taśmą teflonową, aby uszczelnić wyciek lub kup nowy kranik.

Skończyło się na tym, że wciąż mam bardzo mały pot wydobywający się z odpływu chłodnicy. Ten kranik to królewski PITA, zrobiłem nawet gniazdo z drewna z otworem przez nie, żebym mógł włożyć klucz imbusowy, żeby go dokręcić, ale i tak nie jest wystarczająco mocno, jak sądzę. Mam jednak również zapasową chłodnicę.
 
Uszkodzony 1/4-calowy odpowietrznik.

Miałem mały wyciek z chłodnicy, ale nie mogłem znaleźć gdzie. W końcu usunąłem obudowę filtra powietrza, która pasuje dokładnie w bardzo ciasne miejsce z 6 wężami podciśnieniowymi podłączonymi do niej. Trudno było ustalić, gdzie wszystko pasuje i jak się łączy. Ale po raz pierwszy powinno być łatwo.

Okazało się, że maleńki 1/4-calowy plastikowy odpowietrznik, uformowany jako część plastikowej górnej części chłodnicy z tworzywa ABS, został odłamany, powodując wyciek płynu chłodzącego. Nigdy nie ciągnąłem zbyt mocno za wąż odpowietrzający, ale po setkach tysięcy gorących i zimnych cykli to połączenie pękło i w końcu się złamało. Widziałem stare linie pęknięć, które mogły powstać lata temu. Ale nigdy nie przeciekało aż do teraz.

Szczęście, że to zauważyłem, bo mogłoby być bardzo szkodliwe, gdyby pękło przy dużej prędkości. To był bardzo głupi projekt, aby nie wzmocnić tego połączenia.

BMW i MBZ używają tych samych bliskich chłodnic, więc mają ten sam odpowietrznik. Najwyraźniej wiele z nich pęka. Autozone nie ma zestawu naprawczego. Ebay ma wielu ludzi sprzedających odpowietrzniki naprawcze, wykonane z tworzywa sztucznego lub mosiądzu, w cenie od 10 do 15 dolarów.

Plastikowy odpowietrznik wygląda jak wciskany z samouszczelniającą gumową uszczelką. Wygląda bardzo luźno i słabo. Nie widzę, jak może uszczelnić pod ciśnieniem i wysoką temperaturą.

Mosiężny odpowietrznik ma gwinty, w które należy wywiercić większy otwór, a następnie posmarować gwinty klejem JB Weld i wkręcić go, tworząc własne gwinty, co prawdopodobnie działa dobrze w przypadku starszych chłodnic miedzianych/mosiężnych, a nawet aluminiowych, ale jeśli zostanie użyty na plastiku, prawdopodobnie wkrótce zacznie przeciekać, ponieważ w wysokiej temperaturze plastik rozszerza się znacznie szybciej niż mosiądz i rozciągnie połączenie JB Weld.

Więc poszedłem do pobliskiego sklepu Ace Hardware. Mają duży asortyment śrub, nakrętek, śrub itp... Aluminium, mosiądz, stal i stal nierdzewna, zarówno w calach, jak i metrycznych. Pokazali mi 1/4-calowe odpowietrzniki zarówno z mosiądzu, jak i plastiku. Kupiłem plastikowy odpowietrznik naprawczy za 1,60 dolara, wykonany z bardzo twardego, przezroczystego plastiku, bardzo twardego, jak ABS.

Użyłem ostrego wiertła, powiększając otwór ręcznie, próbując usunąć plastikowe zanieczyszczenia z chłodnicy. Szybciej jest użyć wiertarki elektrycznej, ale część zanieczyszczeń wpadnie do środka. Aby dobrze pasował, pokryłem jeden koniec odpowietrznika 2-składnikową żywicą epoksydową, a następnie wbiłem go w otwór. Pasuje świetnie.

Pokryłem taśmę teflonową żywicą epoksydową i owinąłem ją wokół podstawy połączenia, aby upewnić się, że połączenie jest mocne i prawidłowo uszczelnia. Po utwardzeniu w ciągu 24 godzin, żywica epoksydowa powinna być twardsza i mocniejsza niż większość termoplastów. Dałem mu 2 dni na utwardzenie, aby się upewnić.

Odpowietrznik działa świetnie. Założyłem obudowę filtra powietrza (nie zapomnij o wszystkich tych luźnych wężach i złączach), spuściłem z chłodnicy wszelkie możliwe plastikowe zanieczyszczenia, napełniłem silnik płynem chłodzącym i odpowietrzyłem powietrze z chłodnicy. Sprawdziłem wszystkie węże i całą chłodnicę wiele razy za pomocą bardzo jasnej lampy LED. Kamera wideo na elastycznym włóknie może również sięgać do niedostępnych szczelin.

Nie było żadnych wycieków. Procedura opróżniania i odpowietrzania chłodnicy działa logicznie i idealnie za pierwszym razem, zajmując tylko około 2 godzin. Kiedy rozumiesz, jak system jest zaprojektowany do pracy i widzisz, że działa logicznie, czujesz się pewnie i masz zaufanie do systemu.

W każdym razie myślę, że mój plastikowy odpowietrznik przyklejony żywicą epoksydową jest wystarczająco mocny. Sprawdzałbym ten obszar pod kątem wycieków często za każdym razem, gdy otwieram maskę, aby upewnić się, że nie przecieka. Jeśli przecieka, mogę dość szybko usunąć obudowę filtra powietrza i dokonać naprawy.

Ponieważ na eBayu jest dużo odpowietrzników naprawczych na sprzedaż, wygląda na to, że BMW i MBZ również mają wiele uszkodzonych odpowietrzników. Zachęcam braci, aby poświęcili czas na wyjęcie obudowy filtra powietrza i sprawdzenie/naprawę tego odpowietrznika, aby zapobiec wyciekom i uszkodzeniom silnika.

Dealer Toyoty chce 400 dolarów za nową chłodnicę. Powiedziałem facetowi, że mogę kupić chłodnicę z rynku wtórnego za około 100 dolarów. Powiedział, że chłodnica z rynku wtórnego może wytrzymać tylko 1 rok, a następnie trzeba ją wymienić. Nie wierzę mu. Nie ufam już ich wiotkiej plastikowej chłodnicy. Używałem chłodnic z rynku wtórnego w innych samochodach i działały niezawodnie przez lata.

Najwyraźniej Toyota używa chłodnicy KOYORAD jako oryginalnego wyposażenia. Możesz znaleźć chłodnicę KOYORAD w całości aluminiową na eBayu za 95 dolarów. Niech podpiszą dożywotnią gwarancję i pociągną ich do odpowiedzialności, jeśli przecieka.
 
Tak, wymieniłem termostat i spuściłem płyn z kurka na dolnej chłodnicy, zanim napełniłem. Podniosłem przód samochodu, zamontowałem zbiornik na zatrzasku maski ze wszystkimi podłączonymi wężami, poprosiłem znajomego, żeby wkręcał obroty z włączonym ogrzewaniem, masowałem wszystkie węże. Mój poziom w zbiorniku nie zmienił się zauważalnie i w żadnym momencie mój samochód nie osiągnął ostatniego wcięcia przed przegrzaniem, czy to podczas odpowietrzania, czy jazdy.

Na początku wydawało się, że wychodzą bąbelki i płyn, ale teraz wychodzi tylko płyn, kiedy próbuję. Nie jestem pewien, czy po prostu muszę to robić dalej i pozwalać na wydostawanie się płynu, aż w końcu przestanie się on napełniać w tej komorze. To znaczy, wydaje się, że płyn bez problemu dostaje się z chłodnicy do bloku i z powrotem.
 
Mam problemy z ogrzewaniem. Samochód pracuje w normalnej temperaturze roboczej. Wykonać metodę odpowietrzania do perfekcji. Wszystko jest w porządku. Samochód wydmuchuje gorące powietrze przez otwory wentylacyjne w kabinie przez dziesięć sekund, a następnie gorące powietrze staje się ciepłym powietrzem. Wyłączyć ogrzewanie na dziesięć sekund, włączyć ogrzewanie ponownie i gorące powietrze przez dziesięć sekund, a następnie z powrotem ciepłe powietrze. Mogę to powtarzać w kółko. Powietrze robi się ładne i gorące, ale po dziesięciu sekundach wraca do ciepłego. Cztery razy przepłukałem płyny czyszczące przez układ. Wpiąłem się w przewody nagrzewnicy i przepłukałem ją. Nie mogę rozwiązać tego problemu. Brak wycieków. Samochód nigdy się nie przegrzewa. Jedyne, czego nie dotknąłem, to termostat. Czy termostat może powodować ten problem? Proszę o pomoc. Mam ten samochód od dwudziestu lat. I dziesięć lat bez ogrzewania. Pomocy
 
Sprawdź, czy klapa mieszająca ciepło-zimno w skrzynce nagrzewnicy pod deską rozdzielczą jest nadal przymocowana do linki przełącznika i czy nie otwiera się i zamyka swobodnie pod wpływem grawitacji i ruchu.
 
Save
81 - 94 of 94 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.