NewCelica.org Forum banner
Status
Not open for further replies.

Celica Koelvloeistof ontluchtingsprocedure

234K views 93 replies 50 participants last post by  dentman  
#1 · (Edited by Moderator)
Celica Koelvloeistof Ontluchtingsprocedure

Dit is de methode die ik het beste heb gevonden om de koelvloeistof thuis op de oprit te ontluchten. Er zijn betere manieren (vacuümsysteem) als je een volledig uitgeruste autowerkplaats hebt. Dit is slechts mijn mening, geen officiële of goedgekeurde reparatie, en ik neem geen verantwoordelijkheid voor de gezondheid en het welzijn van iedereen die het gebruikt of hun voertuigen.

Belangrijke opmerking: De motor en slangen worden heet, dus zorg ervoor dat je handschoenen draagt en je handen uit de buurt van de riemen en ventilatoren houdt.

EDIT: Vanwege VBulletin-wijzigingen is de originele procedure verloren gegaan. Bericht #67 op pagina 2 bevat de ontluchtingsprocedure.

Save
#2 ·
Oh - als iemand anders nog andere technieken heeft die uitzonderlijk goed voor hem/haar hebben gewerkt, voel je vrij om te reageren! Hoe meer info in één draad, hoe beter.

Save
#3 ·
Weet u zeker dat ze voorgemengd zijn??? Er stond op de verpakking dat u minimaal 50/50 en maximaal 65/35 koelvloeistof met water moet mengen.... Even controleren!!!

Save
#4 ·
GTSunami said:
Weet je zeker dat ze voorgemengd zijn??? Er stond op de verpakking dat je ze met water moet mengen in een verhouding van minimaal 50/50 en maximaal 65/35 koelvloeistof tot water... even controleren!!!
Er zijn twee soorten Toyota koelvloeistof, LLC en SLLC. De LLC is het dieprode spul dat NIET voorgemengd is. Het lichtroze spul is de SLLC en ik heb het alleen voorgemengd gezien, maar ik weet niet zeker of het niet ongemengd komt - het kan beide kanten op komen.

Save
#6 ·
Dit zou een sticky moeten worden! Omdat veel mensen deze vraag stellen. Zelfs ik deed het lange tijd geleden toen ik mijn gasklep verving. Met die nieuwe gasklep die uitkomt, gaan veel mensen deze vraag stellen!

Save
#10 ·
earlleeah said:
Is er een plek online waar ik de Toyota SLLC-koelvloeistof kan bestellen? Oh ja, en hoeveel heb ik nodig?
Alleen van Toyota en 2 gallons is genoeg

Save
#12 ·
Ik heb gisteravond mijn koelvloeistof bijgevuld nadat de motor er helemaal uit was. Ik had de voorkant op kriksteunen om het werk te doen. Ik heb de koelvloeistof bijgevuld terwijl de voorkant nog omhoog stond en het maakte een enorm verschil. Ik kon alles zonder problemen laten leeglopen en ontluchten.

#18 ·
Ja, er zal een beetje gemorst worden - sorry als dat een probleem voor je is :)

Save
#19 ·
Kunnen de luchtbellen in het systeem de volgende symptomen in mijn auto verklaren? Na een paar kilometer rijden schiet de temperatuurmeter naar het H-niveau en begint te knipperen, ik ga onder de motorkap en controleer alle slangen, ze hebben allemaal een normale temperatuur, de ventilator werkt normaal en de motor is niet heet. Ik zet hem uit en start hem opnieuw en de meter gaat naar de normale positie. Op andere momenten gebeurt hetzelfde weer en een paar seconden later gaat de meter weer naar normaal. Mijn thermostaat is gloednieuw, dus ik denk niet dat hij defect is. Zo niet lucht, zou het anders een defecte temperatuursensor kunnen zijn?

Save
#20 ·
GSBoek said:
Kunnen de luchtbellen in het systeem het volgende symptoom in mijn auto verklaren? Na een paar kilometer rijden schiet de temperatuurmeter naar het H-niveau en begint te knipperen, ik ga onder de motorkap en controleer alle slangen, ze hebben allemaal een normale temperatuur, de ventilator werkt normaal en de motor is niet heet. Ik zet hem uit en start hem opnieuw en de meter gaat naar de normale positie. Op andere momenten gebeurt hetzelfde weer en dan gaat de meter een paar seconden later weer naar normaal. Mijn thermostaat is gloednieuw, dus ik denk niet dat die defect is. Zo niet lucht, zou het anders een defecte temperatuursensor kunnen zijn?
klinkt meer als een kortsluiting of een losse verbinding in de bedrading

Save
#23 ·
Ik heb hetzelfde probleem. Oplossingen?

Na een paar kilometer rijden schiet de temperatuurmeter naar het H-niveau en begint te knipperen. Ik ga onder de motorkap en controleer alle slangen, ze hebben allemaal een normale temperatuur, de ventilator werkt normaal en de motor is niet heet. Ik zet hem uit en start hem opnieuw en de meter gaat naar de normale positie. Op andere momenten gebeurt hetzelfde weer en een paar seconden later gaat de meter weer naar normaal.

#24 ·
stryder205 said:
Ik heb hetzelfde probleem. oplossingen?

Na een paar kilometer rijden schiet de temperatuurmeter naar het H-niveau en begint te knipperen, ik ga onder de motorkap en controleer alle slangen, ze hebben allemaal een normale temperatuur, de ventilator werkt normaal en de motor is niet heet. Ik zet hem uit en start hem opnieuw en de meter gaat naar de normale positie. Op andere momenten doet hij hetzelfde weer en een paar seconden later gaat de meter weer naar normaal.
Je probleem heeft wat lucht in het systeem..

Save
#25 ·
Dus lucht in de koelvloeistofslangen? Als ik hiermee naar een garage zou gaan en hen zou vertellen dat mijn temperatuurmeter dat doet, zouden ze dan weten dat ze de koelvloeistof moeten spoelen en de lucht moeten verwijderen? En kan een vacuüm van een monteur de lucht verwijderen, vergelijkbaar met de procedure die hierboven door Boosted wordt beschreven? Bedankt.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.